Gázautókról
Hazánk 1993 júniusában csatlakozott, az európai normához hogy üzemeltethessenek és szerelhessenek itthon is kettős gáz-üzemü autókat.
Nálunk a mai napig erős megkötések vannak a gázüzemre való átalakítás illetve gáz beszerelés tekintetében, minden átalakítást a Közlekedési Felügyelet ellenőriz, és szervízeknek gázautó szereléshez engedélyt csak a TMBF adhat ki, ha az autószervíz rendelkezik az összes feltétellel.
Az autók amelyek LPG autógázt használnak, olcsóbban közlekednek, környezetbarátabbak, kímélik a motort és a kettős üzemnek (Gáz-Benzin) köszönhetően a hatótávolság szinte a duplájára nő.
A gépkocsikba több féle gázberendezés (gáz szett) szerelhető be, többféle felépítéssel, gáztartállyal és természetesen fizetési konstrukciónk is 2 féle van.
Az autója lehet akár karburátoros, injektoros vagy katalizátoros. Ennek függvényében szereljük át, hagyományos szívó, turbós vagy gáz injektoros rendszerrel.
Az átalakítás során a kocsi megtartja minden addig működő funkcióját, a belső térben csak a műszerfalon elhelyezett kapcsoló változik. Itt tud váltani az üzemanyagok között (benzin - gáz) és itt láthatja a gáztartályban levő üzemanyag szintet.
A gáztartály a csomagtartóban kerül elhelyezésre. Szerelőink törekednek a legjobb helykihasználásra ezért pontosan az ön kocsijába illeszkedő tartályt ajánlják, legyen az hengeres vagy akár a pótkerék helyére szerelhető toroid tartály is.
A kocsik nagy részénél a gáz betöltő szelepet a benzin betöltő nyílás süllyesztékébe szereljük, így a tankolás nem különbözik egy átlagos üzemanyag tankolástól.
Ha a hely hiánya miatt oda nem szerelhető a töltő szelep, akkor a kocsi alján a lökhárítóba süllyesztve helyezzük el.