
Lambda Control System A1 V05
Elektronikus injektoros és katalizátoros gépjárművekhez.
A gáz folyadékfázisban az üzemanyagtartályból a multiszelepen keresztül jut ki.
6 mm-es réz csővezetéken át a motortér felé indul, amelyre gáz elektroszelepet helyeztek. Csak indításkor és járó motornál teszi lehetővé a gázáramlást, amikor a kapcsoló gáz-helyzetben áll. A reduktor a motortérben helyezkedik el, benne nyomáscsökkenés történik, és így a gáz légnemű halmazállapotba kerül. A reduktortól a gáz eléri a levegő/üzemanyag keverőt, amelyet a szívócsőbe helyeznek, és amelynek az a feladata, hogy a motor igényeinek megfelelően (a keverőben képződő vákuummal jellemezhetően) arányosan adagolja a gázmennyiséget.
A levegő/üzemanyag keveréket az LCS-A/1 komputer állandóan sztöchiometrikus arányban tartja. A lambda szonda jelének hatására egy lineáris léptetőmotor folyamatosan változtatja a motorhoz jutó gázmennyiséget úgy, hogy optimális üzemanyag-felhasználást biztosítson.
Az LCS-A/1 komputer, egyéb funkciói között, a szintjelzős kapcsoló segítségével biztosítja az automatikus átváltást benzin üzemmódról gáz üzemmódra, de a felhasználó bármikor megválaszthatja a kívánt üzemanyag típust. A gáz üzemmód során az emulátor megszakítja a benzinbefecskendezést, míg a gáz elektroszelep benzinüzemben szakítja meg a gázellátást.

Reduktorok
Renzomatic
Vákuumos vezérlésű készülék, amely lecsökkenti a gáz-nyomást és oly módon változtatja légnemű halmazállapotúvá a motor igénye szerint, hogy szabályos gázáramlást biztosítson. A készülék kétfázisú nyomáscsökkentő, amely mind magas, mind alacsony nyomásnál biztosítja a stabilitást. A gáz folyadékfázisból a légneműbe való átmenete nyomáseséssel, és a motor hűtőrendszeréből felvett hő elnyelésével történik. Az alapjárathoz szükséges gázmennyiséget a fővezetéken át adagolja, amely a motor létrehozta vákuumnak köszönhető. A készülék az indításhoz egy elektromos kapcsolót és egy pneumatikus biztonsági rendszert foglal magába, amely a motor esetleges leállásakor a gáz szelepet lezárva közbelép.
A karburátoros autókba a vákuumos biztonsági szeleppel és kézi szivatóval ellátott reduktorokat /Renzomatic/ szereljük be elsődlegesen.
SE 81
SE 81 SIC
EC 04
Elektronikus vezérlésű készülékek, amelyek lecsökkentik a gáznyomást, és oly módon változtatják légnemű halmazállapotúvá, hogy lineáris gázáramlást biztosítsanak. A készüléket kétfázisú nyomáscsökkentővel látták el, amely mind magas, mind alacsony nyomásnál biztosítja a stabilitást. A gáz folyadékfázisból a légneműbe való átmenete nyomáseséssel, és a motor hűtőrendszeréből felvett hő elnyelésével történik. Az alapjárathoz szükséges gázmennyiséget a fővezetéken át adagolja, amely a keverő által létrehozott depressziónak köszönhető. A készülék az indításhoz egy elektromos biztonsági rendszerrel egybeépített szelepet foglal magába, amely a motor esetleges leállásakor közbelép és a gáz útját lezárja.
Azon injektoros autókba, ahol folyamatos befecskendezés van, vagy elektromos injektorral vannak felszerelve és nincs katalizátor az SE 81 vagy az SE 81 SIC reduktorokat és a mod 096M szintjelzős kapcsolót lehet beépíteni.
Ezekben a rendszerekben a keverő és a fojtószelep közé visszarobbanás gátlót kell beépíteni, hogy a gépkocsi egyéb alkatrészei ne károsodhassanak egy esetleges gyújtás hiba esetén sem.

Kapcsolók
A benzin-gázzal működő gépkocsik muűzerfalán kapcsolót helyezünk el.
Ezek az autó kialakításának megfelelően lehetnek kézi szivatós, 2 állású vagy 3 állású kapcsolók. Led jelző fények mutatják a benzin vagy gáz üzemmódot, és 5 db LED mutatja a tartály töltöttségi szintjét.

Elektronikák
A gázüzemű autók átalakítása során szükség van különböző elektronikus berendezésekre.
Ezek lehetnek:
- Komputerek a keverék képzés beállítására.
- Emulátorok az injektorok leállítására.
- Emulátorok egyéb feladatok ellátására.
- Jeladók /nyomás, hőmérséklet, gázszint mérésére./
- Kábelkötegek

Szelepek
A gázszelepet az üzemanyagtartály és a reduktor közé helyezik, amely benzinüzem és álló motor esetén megszakítja a gáz-áramlást. Rendelkezésre áll normál és nagyobb változatban, a gázban esetlegesen eloforduló szennyezodés miatt cserélheto szurovel látták el.
A benzin vezetékben csak karburátoros motorok esetén kell szelepet elhelyezni.